Varför kan det inte bli vinter?

Vad nu då? Vinter? Jag hatar ju vinter! Men det finns en bra sak med vinter. Inga insekter som flyger runt och försöker ta din cola.

Åkte iväg med Pappa till nån Carl Larson gård för lunch, inte direkt spännande. Men då jäklar kom Black Phantom "Geting" in. (För er som inte vet vad Black Phantoms är så är det en elit fiende i Demon's souls, riktigt jobbiga) Den höll på och jävlades med mig hela tiden! Satt på min mat, surrade ner i min cola och försökte mörda mig. Instinktivt så tänkte jag mig att det var Demon's souls och tog en bricka som en sköld för att slåss mot getingen.

Han höll på att surra runt mig medans jag försökte slå han med skölden men det gick inte eftersom han var för snabb helt enkelt. Jag kunde inte ha auto target på heller för att då hade jag blivit inspärrad på psykhem för att jag skulle stå och snurra 360 grader i ljusets hastighet! Så hur tar man en sån boss? Jo man gör en Riposte på den! (I Demon's souls kan man göra en perfekt parrering så one shottar man fienden, men det är lagom svårt att göra) Jag väntade tills den satt ner på bordet för att ladda upp en ny attack och då plötsligt slängde jag brickan på han. BLACK PHANTOM VANQUISHED! Fick 5000souls för det, räcker till pilar säkert.

Pappa skämdes bara över mig, vad har han gjort för att förtjäna en sån son? Jag hade jätte kul med det.






Som en bonus så har jag klarat av Demon's souls nu. Sista bossen var för jävlig. Han DROG levels av dig! Du vet den där level uppen som du spenderade 30k på? Oj, borta. Lol. Pappa har också "Jinxed!" Trait från Fallout, den gör att man har sån extrem otur... Att det påverkar andra! För slut bossen blev enklare när Tomas var med!

Kommentarer
Postat av: Miranda

nejjjj inte vinter! vintern suger ju!

2010-08-15 @ 23:11:31
Postat av: Ann

Inte illa att ha praktisk användning av sina skills från TV-spel. Kanske finns nåt yrke som skillsen kan användas i. Vad sägs om plåtslagare kanske.

2010-08-17 @ 09:42:27
Postat av: Tammy

va dhar han gjort för att förtjäna en sån son!!! hahaha jag skrattar ihjäl mig, Kim, du är en skam för familjen ;)

2010-09-09 @ 00:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0