RUN NAIJI, RUN LIKE THE WIND

Världens segaste människa slår till. Jag bör faktiskt komma på lite mer saker att skriva om eller hur? Men jag blev helt fast med min serie tidning! D:
Eller tidningar






Serie tidningar och tecknade serier blir inte bättre än det här. Det var som att man låter en fjortis läsa Twilight första gången helt enkelt. Fast nu var det ju så där att man är ju lite coolare som läser Gargoyles än Twilight eller hur? Mmm?

Dags att berätta då vad jag har hittat för nått skoj då!

Gargoyles är en tecknad serie gjord 1994 av Disney faktiskt, du vet, INNAN dom blev hemska. Allting innan, jag vet inte... Typ 2000? Är ju 100% skräp ju. Men ja, guld åldern av tecknade serier helt enkelt. Men det roliga är att du aldrig tänker på att det är en typisk disney show. Den är väldigt väl gjord så att även som vuxen (Jag klassifieras inte som vuxen än, sen tar jag en slurk kappuchino.

Det bästa är också att den är aldrig över gränsen när det gäller att det ska vara roligt faktiskt, en perfekt blanding på serious business och fortfarande roligt.
Men så klart glömmer jag ju att berätta vad den nu handlar om.

Gargoyles handlar om en ledare över en klan med Gargoyles som heter Goliath lever i ett slott i 994 i Skottland med andra människor. Bara att dom inte går bra ihop eftersom RACISM! Alltid, men eftersom serien handlar om Gargoyles så är alla människor arslen. Done and done.

För att inte spoila allting så säger jag att allting går fel, en ond magiker (Dessa magiker!) förstenar våran hjälte och hans klan förevigt ifall om slottet inte kommer ovanför molnen. Som om det skulle hända hohoho. 1000år senare så kommer det en extremt rik man vid namn David Xanatos (Han är så rik att han kan säga "Hell" i en disney serie och komma undan med det! D:!) och flyttar på hela slottet sten för sten till sitt awesome torn i Manhattan i New York. Alltså slottet kommer ovan molnen och våran hjälte och hans vänner vaknar i sitt nya hem i New york.

Dom lyckades med också att få varenda karaktär att bli super kickass, till och med dom som är onda! Det är otroligt enligt mig!

Spännande? Jag lyckades få mig själv att se max 2 avsnitt om dagen. Ett väldigt effektivt sätt att sega ner dagarna på :D
Serietidningarna helt enkelt bygger på vad som hände efter sista avsnittet förresten.

Det kom totalt 2 säsonger på Gargoyles, första säsongen enligt mig är ultimat super awesome medans andra säsongen är fortfarande super kickass men inte exakt lika mycket då, vi säger 99%?

För er som blev lite sugen så finns första avsnittet på Youtube, linky linky!
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=S_aGG2XtGRw
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=MsuqusrrQIw
Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=CambYKTVzKQ


Så nu vet ni varför jag inte har kommit på att skriva så mycket. Men jag försöker komma på roliga saker! Som när jag trasslade in Alva i en trådrulle.

För er som vill höra mer om praktik fronten så håller jag på för fullt, jag har gjort massor och ska snart ta bilder på dom jag gjort! Men ni såg ju den på Turtles jag gjorde. 3 veckor bara, yesss. Därimot glömde jag berätta såklart att jag fick en förlänging på praktiken så jag går där nu tisdag, onsdag och torsdag 13.00-17.00 nu för tiden. Fortfarande helt okej!

Här hemma har jag väldigt kul åt att förklara för min pappa hur hans mac laptopp fungerar för honom. Mig och Mac är som att kasta heligt vatten på... Uh... tja... Jag menar, att kasta vitamin drinker på mig! Jag smälter då! Men det är fortfarande roligt :D
Fast INGET är roligare än att lyssna på min Pappa spela Half life 2. Det slår till och med när han spelade Titan Quest och skrek: Jävla idiot! Eller: Snåla jävlar... Till sig själv och datorn. Dubbel poäng är det när han ger upp och kastar tagentbordet + mus på mig. Medans jag helt perfekt löser problemet utan att.. Att... Hmm... Så snabbt att Alva inte hinner snarka, hah!

Och för er som följer vilka spel jag spelar så leker jag just nu med Scott Pilgrim THE GAEM igen. Jag menar, kom igen! Det är ju så awesome, det blir inte bättre än Scott Pilgrim TEH GAEM ju! Och ifall om du spelar Co-op med nån... Då jävlar, det blir som att du tar effekten av Twilight för en fjortis, fast gånger två! Som spelet själv säger: Rating, AWESOME.


För er som fan undrar vad rubriken är för något så är det från ett för jävligt spel som nått arsle har gjort som heter "I wanna be the boshy!". Det är ett sånt där spel där ALLT dödar dig, verkligen ALLT. Men det ger dig extrema glädje känslor om du klarar av hindret du varit fast på i en miljon år.

http://www.youtube.com/watch?v=3Dix3lvlW0Q&feature=related
Obs, se inte med högt ljud! :D

För lite bilder så här kommer det en dum bild som bara jag kommer förstå



Kommentarer
Postat av: Tammy

ligger i soffan och dör av skratt av SNÅLA JÄVLAR....



underbart med nytt inlägg :)

2010-11-01 @ 22:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0