Forsooth thou!

 
 
Idag har vi spelat klart nya DmC: May Cry och herregud jag önskar lite halft att jag inte gjorde det. Jag tror vi alla här känner till riktiga Devil May Cry eller hur, men den här gången är det en "Reboot" för dom "Coola" kidsen serru. Det är ljus effekter som får det verka trevligt att stirra in i solen minst tre timmar, musik som hjälpte mig beskriva hur öron brutalisering känns och en svårhets grad som skulle få min oexisterande hund att bli generad. Och jag tror ingen riktigt blir glad av det bortsätt från dessa "coola" kidsen som är lika vanliga som min hund som inte finns.
 
Jag tror vi alla här vet vad dom gamla spelen var om, det var fåniga, men extrema boss fighter som sätter igång adrenalin, scener som är så over the top att man bara dör av skratt och så en huvudkaraktär som kan få en viss familje medlem att köpa det första spelet (vi nämner inga namn här. Tyvärr.).
 
Istället fick vi det här typ
 
 
 
Verkligen allting som var roligt är borta här, svårhetsgraden är pinsamt lätt med fiender som står och antingen tittar på tio år eller så använder dom sig av neon rör som får ditt senaste rave party att bli blygsam för att signalera attacker. Detta var på det svåraste man kunde spela på från första början alltså, men en kvik check på dom andra visade sig att det var precis samma sak som alla andra. Jag satt och streamade hela spelet faktiskt för en kompis och vi satt och alltid pekade ut saker så som "Kom ihåg, detta är på Hard mode" eller "Det känns illa när omgivningen dödar dig fortare än fiender på Hard mode". Kontrollerna kändes inte alls så trevliga heller, jag spelade med en Xbox 360 kontroll då spelet var endå gjort för det. Du har tre olika vapen som du kan byta mellan mitt i combos genom att hålla in trigger knapparna medans du slår och spelet vill ju verkligen att man ska variera som attans för poäng, men det hela känns någolunda rörigt bara, speciellt med tre olika varianter av att rulla iväg. Men allt handlar bara om att man använder Yxan då den var otroligt överstark och kunde döda alla monster på några väldigt få attacker och den gjorde ungefär 1/5hp per combo på bossar som inte krävs skicklighet heller att utföra. Och på tal om boss fighter så var dom ett av dom absolut tråkigaste jag varit med om i ett sånt här action baserat spel och jag vill hellre lära en katt att spela åt mig istället, vi har bossar som antingen slår en gång i timmen, gör på tok för lite skada för att kunna klassiferas som farliga, jag dog bara när jag försökte stila mig som fan på det mest löjlga sätten och det var efter att ha nästan vunnit. Det kändes som dom verkligen inte passade in alls i det här spelet. För övrigt så fick jag totallt två stycken A ranker och resten S, SS och SSS ranker hit och dit, det delades ut som godis nästan.
 
                                               
                                                      Det känns inte rätt det här riktigt
 
Så vi har absolut hemsk strids system och bossar vilket dom förra spelen så minnesvärda och roliga, finns det faktiskt NÅNTING positivt här? Tro det eller ej men jag kan bara klaga lite på grafiken, bortsätt från dom extrema ljus effekterna som känns som man tittar rakt in i solen utan tuffa brillor så är det faktiskt helt okej när man glider runt med armarna utsträckta bakom sig. Men scenerna herregud. Scenerna i det här spelet är på den där nivån då det är så fruktansvärt hemskt att man bara dör av skratt när det försöker vara allvarligt, du tar allting som ett stort skämt och dom försöker så hårt att vara så tuffa som möjligt att en kaktus verkar mjuk och len i jämförelse. Du har sånna saker så som att Dante (Donte som alla kallar honom här) måste skrika FUCK YOOOOOU hit och dit för att vara så tuff som möjlig och det var en scen då han gjorde en uppercutt på en dörrvakt till en klubb för han inte var på listan, men det blev han sen när han skrev "Fuck you" på listan. Det är underhållning på hög nivå. Det var en gång vi var tvunga att pausa mitt i en boss fight för att skratta för det var så för jävligt roligt bara.
 
http://www.youtube.com/watch?v=h8KCdlPHE3c&feature=player_detailpage#t=404s Se därifrån det startar till 07:40
 
 
Så vad har vi för sista ord åt det här? Så som jag och min kompis jag streamade kom fram med. "Hemsk öron brytande musik, patetiska boss fighter, fiender som vägrar slå och låter dig köra Combos 24/7 UTAN problem på hard mode." Och så gav det mig en hemsk eftersmak då sista boss fighten som är en "Duel" var så löjlig att jag var tvungen att byta spel direkt efter till ett spel med överdriven slut boss bara så min kompanion jag streamade för fick se på nånting äkta. Om du VERKLIGEN är tokig nog att vela spela detta spel, gör det om du antingen "får" det via "internet" eller om du råkar hitta det löjligt billigt så det KAN vara värt det för att skratta åt scenerna, ing

 
 
 
                                                        
                                                Det hela fick mig bara att känna mig så här ungefär
                                                    (För övrigt har jag officiellt fastnat för Dota 2)
         
 
 
 
 
 
Så det var nya DmC helt enkelt, ett spel som redan har fått lika mycket kritik som Twilight har fått för det har nu förstört ett av dom bästa action spelen nånsin och vi kommer nog aldrig få se ett Devil May Cry 5 (ett riktigt alltså) tack vare det, RIP in peace, vi glömmer aldrig. Och nu känner jag mig för att förarga en Ryss eller något liknande
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0