Sätt in din egna titel här, jag orkar inte.

Det finns alltid två skäl varför man slutar spela ett spel. Första är att man tröttnar på att du dör på samma ställe eller att du känner hur du blir gammal när du sitter i soffan och försöker se intresserad ut. Andra är för att du plötsligt märker att du fått anorexia för att du glömt äta. Vilket påminner om det senaste DS spelet jag leker med.






Rune Factory 3 är helt enkelt Harvest Moon, eller Farmville för er Facebookare. Bara att det är en Fantasy version av det. Du farmar saker, datear tjejer och sen springer ut för att döda monster medans huvudkaraktären fnissar som en tjej för att han levlade upp sitt vapen plötsligt. Det är fantastiskt, tre gånger har jag plötsligt sätt att det gått flera timmar utan jag märkt nått. Spelet har faktiskt en story som är nånting om att huvudkaraktären har minnesförlust blablabla, ur vägen jag ska farma och datea tjejer nu! Eller som Pappa skulle säkert föredragit, Datea farmer och farma tjejer. Huh. Fast min favorit grej i spelet är nog att ge saker till NPCerna i spelet. Man kan vara tråkig som din lärare eller jobbboss och gå fram till hanhon för att ge saken, eller så är du ung och häftig och slänger saken i fullfart mot personen så den stutsar tillbaka mot dig som du fångar igen! Dom blir lika glada då också och du får dig ett gott skratt när du fantiserar hur det ser ut i verkligheten.

Samtidigt försöker jag förstå raket vetenskapa also known as Fotoaffären (photoshop). Fy fan jag menar, va?! Allt står på typ ryska eller nått! Jäkla praktik som tyckte jag skulle leka med Photoshop. Aja, jag får hjälp av en tjej där iallafall som kan lite lite mer än jag iallafall :O.

Byorna i vårat hus kan vara rätt läskiga, man vet ALDRIG vad man kan hittar där egentligen. För inte så längesen hittade jag Metroid Prime 2 där, vilket jag glatt la in i Gamecube sammlingen (på tal om Gamecube, JAG VILL HA TILLBAKA MITT GAMECUBE HINT HINT MISSY) när jag plötsligt upptäckte att jag ställde det brevid ett annat spel. Metroid Prime 2. Vad i helvete? Har jag TVÅ stycken? Jag minns inte ens att jag köpt ett av dom! Första Metroid Prime var rätt meh, värt att spela. Men varför har jag två stycken av tvåan? För alltid ett mysterium... Fast ibland kan byron vara schysst, som i att kasta upp ett slitet fodral av världens bästa nostalgi spel, Age of Empires 2! Speleade det idag första gången på säkert 10 år nånting, helt underbart awesome fortfarande. Speceilt när jag kommer ihåg att det första engelska frasen jag kunde var "How do you turn this on" vilket gjorde att du fick en sportbil som hade maskingevär i din arme. Awesome!

Men åhååhåå, varför är det inte 10nde december än? För er som glömt bort vad som händer då så kommer detta!




Om jag kunde skulle jag automatiskt gjort det till Game of the year every year till DS. Men jag måste ju spela det först så... Men kom igen, det kan inte gå fel. Golden Sun 1 och Golden Sun 2 The Lost Age är bortom episka spel till Gameboy Advance. Perfekt blandning på roliga pussel, hemligheter överallt, brutala bossar, unikt klass system, bästa musiken nånsin till ett Gameboy Advance spel nånsin också. Och det bästa var ju att det fanns två stycken av dom! Tvåan gjorde allting bara BÄTTRE. Och så har den den mest drygaste bonus bossen i spelet. För att inte spoila för mycket så kan jag säga att du måste hitta alla hemliga Djinns (tänk dig små söta pokemons) i första spelet, då får du ett lösenord på en miljard bokstäver som du då kan föra över till tvåan! Att bara komma in i hur awesome det är är helt omöjligt. Men iallafall, när du hittat alla Djinns i tvåan också så att du har alla från ettan och alla från tvåan får du leka med herr bonus boss som älskar att göra så att dina karaktärer förlorar 75% stats poäng. Det är sånt man gråter till förresten.

Så ni förstår att jag är väldigt hypead för Del 3. Som tog hela 6 år på sig att komma.


Nej, jag tror jag måste trotsa lite familje regler och köpa en Nes. Mamma hatar 80talet serru. Alltså jag måste verkligen. Det finns för mycket spel jag vill ha så varför inte? :D. Aja, fast det blir efter Black Friday som är på måndag konstigt nog nästa vecka! Då är allting skit billigt i USA för att förbereda för julen. Då är det extra billigt med spel från Amazon... Hint hint.




För lite bilder man kan faktiskt skratta åt i det här inlägget så här kommer det viktiga "haha" bilden. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Miranda

Kommer du ihåg när vi va på gotland och när vi bråkade och du raderade min golden sun fil!!!!!!!! då hade du en nära döden upplevelse utan att du ens visste om det LOL

2010-11-21 @ 23:28:06
Postat av: Kim

Åååååååh det där ja!

2010-11-22 @ 12:41:58
Postat av: Kim

Syskon kärlek at its finest

2010-11-22 @ 12:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0