Capitalism, ho!

Ni har säkert sätt mig flera gånger skrika om kapitalism, det är för att jag håller på och spelar det bästa spelet nånsin, Recettear! Det går ut på att du spelar som en söt liten tjej och hennes pappa lämnade en gigantisk hög med skulder och sen sprang iväg. Så istället för att rädda världen som i ett vanligt spel så öppnar du en Item Shop. Du vet hur roligt det är när du måste betala full pris för allt när du ska rädda världen i spel? Nu är det du som får göra så! MOUAHAHAHA



Bilden är precis vad du ska följa när du spelar.


Inget är roligare än när du springer till affärn, köper saker jätte billigt och sen säljer tillbaka till folk för miljoner. Folk kan sälja saker till dig också, då köper du bara dom för 50% Bas Priset, väntar tills samma person vill köpa den och sen säljer du samma sak för 120% Bas pris. Väldigt roligt.

Ah just ja, ni undrar självklart hur det går med praktiken och vad som hände. Men men men... Kapitalism...? Äh.
Så jag fick gå dit vid 09.00 och skulle jobba till 13.00. Men han som jag skulle jobba för, Nils, hade ett möte visst så det blev bara till 10.40. Woo! Så jag gjorde det jag är bäst på, pärlplattor. Några sekunder senare står jag och Nils och ser hur super awesome det blir. Vi båda skrek typ: OH MY GOD DET BLIR SÅ SNYGGT. med eld i ögonen medans jag snabbt la ut alla pärlorna. Så min 8-bits Super Mario blev klar medans Nils plockar upp en till hink pärlor. Nån sekunds tystnad... Bakgrund...? :D Frågar han. Jag tänkte då: ITS ON NOW!

En timme senare och den blev halft klar. Mina fingrar är döda av alla spikarna på plattan. Ingen pincett you know. Så jag ska tillbaka igen på Tisdag faktiskt. 13.00 till 17.00 blir det då. Självklart fick jag ta bild på det sen när det är klart så räkna med en bild sen!

Ja visst fan, jag fyller år på söndag nästa vecka. Jag vet exakt vad jag vill ha för en gång skull. En Guild Wars 2 bok, Scott Pilgrim bok, en Trenchcoat från Jinx, en box Mountain Dew (Förvånad?) och en påse lindor choklad. Och en cigarr och hatt för kapitalism- ehm, ja.

Förresten så stal jag min Pappas iPod Touch. Och jag behöver mer spelmusik, öppen till förslag! Obs, SPELMUSIK.



Dags för mer Kapitalism

Kommentarer
Postat av: Miranda

Prince of Persia! Det är ju ett spel men lyssna på film musiken :)

2010-09-15 @ 08:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0