Camping och Camping

"SAP! JAG FICK SAP PÅ MIG!"
"Vart är du nånstans?!"
"GRAVEYARD CAMPING!"
"Alltså det är så jävla kul att one shotta den där noob magen."
"Akta det är typ en rogue och feral druid med han där borta"

Några dagar sen var det full fart i huset när Mirre var hemma. Och vi hade inget att göra direkt så Mirre föreslog World of Warcraft, jag föreslog det bästa av allt. Låg level PvP (player versus player).
I World of Warcraft finns det delar av en utrustning som kallas för "BoA" eller "Bind on Account". Det är rustningar eller vapen som du köper på en karaktär som är max level och som du sen kan ge till en ny karaktär så att man kan levla i ljusets hastighet. Men egentligen behöver man inte riktigt Bind on Account rustning i WoW då det är fruktansvärt lätt att levla nu så vad kan man göra med det? Du spöar fem åringar i "Warsong Gulch" eller "Arathi Basin".

En vanlig spelar på ungefär level 12 kanske har lite runt 300hp, min Troll Hunter hade ungefär 650hp och jag sköt ner dom på väldigt få skott. Det är otroligt roligt att bara hoppa in i en PvP match där ingen vet hur man spelar eller har gear alls och bara ganka (Man dödar samma person flera gånger väldigt ofta) alla noooooobs, väldigt taskigt egentligen men så går det om man bråkar med ett uttråkat Troll. Ifall om det finns flera andra på din sida som har Bind on Account rustning då jävlar, då uppgraderar du gankandet till Graveyard Camp. Det betyder att du står precis där alla fienderna återupplivas och så skjuter du ner alla första sekunden dom lever. Det hände mig och Mirre lite runt 4 gånger kanske. Självklart händer aldrig sånt här på level 85 vilket suger, men det är också mycket mer balanserat. Mirre som spelade en Troll Rogue kunde bara smyga sig på nån bakifrån och hugga ner en noob i ett enda slag, vilket var svårt att missa då man hörde massor av glädje tjut och onda skratt från datorn. Men jag får mina adrenalin kickar av när det två eller tre som ska försöka döda mig och jag kitear (Du står på långt avstånd och kontrollerar fienden perfekt så att du inte blir träffad alls) och skjuter ner alla utan problem, det är awesome. Sen kommer en Rogue och puttar omkull dig när du klarade dig med jätte lite liv, har har.

Sen mitt i allt fick jag ett paket från Tyskland med spel jag beställt då jag tjuter: ÅH JAG ÄLSKAR TYSKLAND. Mirre säger direkt: NAZI. Och, uh, ja. Passa er jävligt noga med vad ni säger i det här huset, det är allt.

"Kolla det har slutat regnat!"
"Kill.... Me...."
"NEJ MEN PIER INTE SÅ DÄR."
"
Seeeen så har vi varit ute och grillat faktiskt i skogen. Det var skit roligt, det var fyllt med raseri, stress, panik, arga miner och dåliga citat. Mamma höll på att dö av panik när hon såg hur Pappa grillade korv och Pappa hade jätte roligt tror jag. Sen försökte Mamma se arg ut med ett mordvapen i form av en kniv i handen. Och så åt vi marshmallows emot ALLAs vilja utom mig och Mirres då, mmm, sen slogs vi med grillpinnarna så att Marshmallows flög överallt. Sen testade vi att kasta in en marshmallow direkt i elden och det var ytterst intresant att se hur den blev svart. Så jag tänkte på "Titta vi flyger!" och sa: "I like my women like marshmallows. Black." Och då dog alla tror jag.


Nehe, där försvann Mirre tillbaka till den elaka staden London.  Vad hittar man på då? Spela ett av dom bästa spelen nånsin kanske?





Underbart charmigt Roguelike spel på Steam som kostar lika mycket som 4 Mountain Dews. Storyn är bättre än allt annat i världen och den går så här: DU ÄR ÄVENTYRARE GÅ NER HÄR DÖDADÖDADÖDA LOOT. För er som aldrig spelat ett Roguelike spel så är varje våning helt random, det är fyllt med dödliga fällor, monster som vill döda dig och så klart LOOT. Det kan vara också extremt elakt ibland och då kan ju nånting sånt här för jävligt hända.




Monster Zoo heter det, ett rum som är överdrivet fyllt med en miljon (100 i det där rummet) monster som vill mörda dig direkt. Och du måste döda alla så klart. Vad händer?



"Congratulations, you are dead." säger spelet och deletar din sparfil. Dör du EN gång deletas din sparfil direkt och du får börja om från början igen. Men det går att stänga av ifall om man inte känner sig för att köra om spelet hela tiden men då är det ingen Roguelike så jag kör med det på. Och varje gång du kör om från början går det mycket bättre än sist du körde, det är nånting väldigt beroende framkallande när det händer.

Egentligen borde jag packa och sånt skit eftersom jag ska till min nya praktik plats om en timme, men åååh. Jag vill spela Warcraft 3...

Kommentarer
Postat av: Girlie

ååhh jag ville också va med på grillning!!! såg så mysigt ut!!! (instagram) Och ja, jag lever, lite gran iaf ;)



vilken ny praktikplats? jag kräver ett nytt inlägg om hur det var!

2011-07-20 @ 19:13:11
URL: http://forbetterandworse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0