Winter is coming

Så alla skriker på mig: BLOGGA OM DITT NYA JOBB. Så då gör jag väl det.

Jag har kommit till delen då familjen Stark har fått en varsin varg och ska nu läsa om Daenerys när hon bråkar med sin bror och sånt. Jag som är cool läser den på engelska för att jag kan och ja-

Vad menar ni med att det här är inte mitt jobb? Jaha. Igår så skrapade jag av färg på ett skickligt sätt på gamla fönster i typ 1h 20min nånting. Idag så satt jag på bussen och läste Game of Thrones hela vägen, missade bussen för CP Skolbarn på hälsning gården och var tvungen att gå upp till Ingarvet från stan. Med godis. Och Cola. Och en onsynlig (orkade inte) sibylla korv i handen. Och sen i två timmar satt jag och läste min bok och tog en tidigare buss ner till stan så jag kunde komma hem fortare. Men ack, jag blev hungrig och min mage skrek efter en riktigt Sibylla korv med strips så jag gick dit. Bara för att missa bussen sen. Så jag satt sen och chillade med min ex boss från Arenan i en halv timme och gav honom illamående efter att ha visat 3D på 3DS. Men jag ska skriva ordentligt nästa vecka då jag ska få nya tider så har har.


Men istället kan vi skriva om nånting lika viktigt, tex ett av mina favorit spel jag spelar igen.




Denna serie behöver knappast bli introducerad i familjen Bené, om du som läser har missat detta så... Uh... Ja, vad kan man säga? Men annars är det ett real tids strategi spel gjort av Blizzard som kom typ 2002 tror jag det var. Spelet blev populärt löjligt snabbt och det finns aktiva spelare online idag fortfarande.
Så imorse när jag vaknade klockan för tidigt så tänkte jag, hmm, lite Warcraft 3 innan jobbet kanske...? Så jag satte i gång det äntligen, det var inte direkt 5 år nånting jag sist spelade det.  Med fusk, men vet ni hur svårt det kan vara att spela ett strategi spel när man inte kan engelska? Det är jävligt svårt :O. Så jag kör Tutorial uppdragen för skojs skull men sen går allt åt helvete efter andra uppgradet, tre uppdrag saknas och jag hoppar direkt till huvud kampaignet med dom löjliga människorna. Vilket jag borde inte bli arg över men nu råkar det vara så att dom tre banorna inehåller en stor dos med den extremt, otroligt coola Troll rasen som råkar vara det bästa i hela World of Warcraft så en halv timme senare med hjälp av captain internet sitter jag där med ett stort flin på ansiktet när jag trycker på "START GAME." knappen, eller vad det nu är. Sen sa klockan "Problem?" och var almänt elak så jag sprang till bussen och hann med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0