Och årets Game of the Year går till...




Varför? Det är för att Dark Messiah är GAME OF THE YEAR. EVERY YEAR.

Okej okej nu ska vi göra det här ordentligt.
Årets Game of the Year är helt enkelt...




Heroes of Might and Magic 3 är ett sånt där spel jag bara måste få spela åtminstonde löjligt mycket varje år, annars blir jag ILSKEN. Heroes 3 har liksom allting, en miljon banor, cool grafik, jääääääääätte coola borgar och allt sånt där man var tokig i när man gick i skolan för för många år sen. Jag kan inte komma på nånting negativt med spelet egentligen, det är favorit spelet nåns- Vad fan menar du med att det inte kan vara årets spel 2011? Jävla skit år.





Årets spel 2011, you heard it here people! Ifall om du plötsligt spelar om ett spel du precis klarat efter 50 timmar av brutalt slit, raseri anfall du aldrig fick släppa lös och den där känslan när "YOU DEFEATED" medelandet kommer upp efter du har dött 30 gånger och UTAN att behöva ta till tönt strategier så är det oftast ett gott tecken att det här spelet ninjar åt Game of the Year fortare än du hinner mobba Twilight. Som sagt, första spel omgången tog 50 timmar ungefär, du kunde absolut ingenting och du bara dog hela tiden och tillslut kändes det som spelet bara brutalt mobbade dig som fan. Men vi alla vet att du älskade det och bara vill bli smiskad mer. Så jag klarade av det och sa "HAH! DÄR FICK DU SPEL JÄVEL!" sen stängde jag av PS3an och hoppade ner i sängen nöjd med att gjort det omöjliga.

Que the next day.

Nästa dag sitter jag med en ny karaktär som får börja med absolut ingenting bortsätt från en klubba och en bricka till sköld. Istället för att dö pinsamt mycket på den där jävla delen av den där jävla banan så spöar du skiten ur alla. Du undviker alla attacker som en graciös dansare och skrattar åt dom elaka minnen när du tyckte spelet var "Svårt". Men sen dog du igen och spelet säger "HAH!" åt dig. Min andra karaktär i Dark souls tog ungefär 30timmar att spela igenom, istället för att dö så hjälpte jag folk med att ta dom där jobbiga bossarna jag hade problem med. För er som inte visste, man kan hjälpa andra personer i Dark souls med till exempel bossar, det är riktigt, riktigt roligt ifall om alla vet vad man ska göra och även om man inte kan prata med varandra bortsätt från lite Emotes så som vinka, buga, PRAISE THE SUN! så känner man nöjd när man hör den där kyrk klockan ringa efter du hjälpt en anonym person utan att ens få nånting tillbaka. Inget tack, ingen riktig belöning bortsätt från pengar och så har du riskerat att dött. Och sen andra gången du spelar igenom spelet så vet du ju vart alla dom där coola prylarna ligger så du kan hämta dom jätte tidigt. Till exempel du kanske inte visste om hur man fick den där ringen som gör att du gör ninja volter eller hur man fick det där katana svärdet som Sepiroth använder. Eller hur fan man dödar sista bossen utan att fuska (Även MED fusk så krävs det skicklighet!). Sen gjorde jag en tredje karaktär men den ska vi inte tala om då det är en fusk karaktär som jag gjorde bara för att testa lite. Men för er som är vaksama som en kråka så nämde jag att jag ska göra en till spel omgång bara för att Dark Souls är liksom årets spel, men det blir efter en patch som ska komma. Dom ändrar en hel del saker så som co-op blir lättare och att slåss mot andra spelare blir smidigare. HERE COMES THE ASSHOLE NINJA FLIPPING KNIGHT!

Runner up för GOTY 2011 skulle ju vara Zelda Skyward Sword, men spelet kan inte vara perfekt om man får RAGE! utbrott när kontrollen känns osmidig och att jag avskyr viftandet med wii kontrollen. Men tro mig inte fel nu, det är skitkul iallafall.

Men vi väl såklart också höra om årets misslyckande eller hur? Jag kan säga med 100% säkerhet att Dragon Age 2 är årets mest brutalaste misslyckande nånsin för jag kan inte komma på nånting som gjorde mig så besviken. För er som missade Dragon Age 2 (JAG ÖNSKAR JAG VORE DIG) så blev det så otroligt hemskt för att spelutvecklarna Bioware (även kända för att göra kickass rollspel. FÖRUT.) försökte allt för mycket att håva in Mainstream gamers, tex dom som spelar Call of Brown and Gray för mycket. Det hela slutade med att istället för ett tufft rollspel så fick vi ett hemskt spel. Peka ut några exempel säger ni, okej säger jag. Först så är det jävligt illa när personen bakom storyn om dom flesta karaktären tycker inte om tvspel alls utan önskar att allt meningslös gameplay bara försvann för den underbara storyn (som folk avskydde) och meningslös romans och sex (Alla visste att det skulle bli hemskt och var bara där för att göra deras hemska fanbase nöjda). Sen så var det ju allt tjafs om att det skulle bli ett mycket snyggare och bättre spel än det första spelet (Dragon Age 1 är ett av dom roligare rollspelen för övrigt, men undvik alla fans).


(Visserligen är Morrowind moddat som fan, men ni förstår nog.)

Jag kan fortsätta ett bra tag med Dragon Age 2 om tillexempel hur min stackars tjuv blev tvingad in till gay sex med en magiker (SOM VAR EN BRA KARAKTÄR I FÖRSTA SPELET), jag blev traumatiserad mer än när jag gifte mig med en orch i Skyrim. Eller hur stridssystemet var skit eller hur spelet inte hade någon LOOT. Men jag faktiskt kommer inte direkt på riktigt hur man ska beskriva all hemskheter. Det är som Failboat nådde hamnen och istället för att kasta ner ankaret och gå i land så gjorde ankaret ett stort svart hål i marken som gjorde att all vatten i havet försvann och lämnade kvar några fiskar som sprattlade lite innan dom dog. "Vad i helvete...?" tänker ni och det gör jag med faktiskt, har har.


Ledsen Bioware, men ni kommer aldrig få mina pengar igen.


Men för att avsluta med nånting positivt så kom ett annat rollspel ut bara en månad efter. The Witcher 2! Tänk dig allt det hemska med Dragon Age 2 och vänd upp och ner på det. Allting var riktigt bra i det spelet och Geralt (huvudkaraktären) är min idol.



Fast okej. Då fick jag äntligen skriva min Dragon Age 2 rant och nu är jag nöjd. Nu ska vi ranta om nånting roligare. Stanna här i en minut, gå och hämta en ny macka och ett glas cola och extrema solglasögon för nu kommer Game of the year. ALL YEARS.


Ni såg nog att jag skrev på Facebook om att svenska PCgamer var fantastiskt för att dom nämde Dark Messiah of Might and Magic så ofta och hyllade det för att det var kickass, det är dags för det spelet nu. Året är 2006 och jag sitter och ser på samma trailer varje dag medans jag räknar ner dagarna inför den där november dagen då spelet kom ut tillsammans med Guild Wars Nightfall nån dag senare. Det var månadens månad liksom. Spola fram till idag och jag sitter vid datorn och kollar på samma trailer jag såg förut.


http://www.youtube.com/watch?v=TWKRkhpFqhE

Åh herregud, all min hype kom nyss tillbaka direkt.



Det är helt omöjligt för mig att nämna "Dark Messiah" utan att lägga till "Världens bästa strids system" i samma mening. Inget spel i hela världen bortsätt från Demon's Souls/Dark souls har kommit i närheten av ett lika roligt strids system som Dark Messiah hade. Du kunde liksom göra allt som inte dagens spel lyckas direkt. Det lättaste sättet att beskriva det är som en "Errol Flynn" simulator.

Ser du en tunna? Plocka upp den och släng på fienden som kommer rusandes, sen rusar du upp och gör en laddad attack så han dör direkt. Men varför plocka upp tunnan? Sparka på den istället, fungerar precis lika bra. Eller varför ens använda tunnan? Spring fram till vakten, blockera hans slag och sparka in honom i en spikmatta i stället som stog bakom hans rygg. Eller känner du dig inte för det, då sparkar du ner samma vakt i en liten dam och sen skjuter elekricitet magi så han och hans bästa vän dör hand i hand. Eller varför inte bara skippa allting och springa fram med din Adrenalin attack (One shot!) och köra igenom ditt magiska eld svärd igenom honom så han faller långsamt ner på knäna, sen sparkar du iväg hans brinnande kropp iväg i slow motion medans du ser dig om kring efter nästa fiende.





Men okej, det är väl inte 1000000% perfekt, men det är jävligt nära. Banan när du är nere i nån krypt suger för det är för mörkt, spindlar är fan det värsta monstret som FINNS och sista banan är hemsk. Men sen kommer du på att det finns en elektricitet sköld som förlamar fienden som slår mot dig så att du sen kan kicka iväg honom ner för ett stup.

Jag har spelat Dark Messiah of Might and Magic typ en miljon gånger och jag säger varje gång att det är precis lika roligt. Varje gång jag spelar så kör jag så klart på "Hardcore" svårhets graden, då dör du om nånting andas på dig, då klarar du dig helt enkelt med ren skicklighet. Jag kan även alla hemliga områden och vart man får dom bästa prylarna som ligger väl gömda, säg bara banan och så kan jag peka ut var saken finns. Det fanns tre olika klasser man kunde köra som, Warrior (För dom coola personerna), Mage (för dom mindre coola) och Thief (för dom mitt i mellan.), men jag körde min väg med en Warrior som kunde hugga fiender i ryggen och hela sig själv, då vinner man hela tiden liksom.

Men det slutar inte här eller. Dark Messiah hade även ett ONLINE LÄGE.




Okej det kanske inte var lika bra som single player läget, men det hindrade inte mig från att spela skiten ur det. Jag spelade det så mycket att när man loggade in så skrek folk "STOP THAT CHEAPASS SPELL!" eller "STOP RUINING THE GAME WITH THAT OVERPOWERED INSTA KILL SPELL!". Då visste jag att folk var liksom rädda för min skicklighet. Online läget var väldigt roligt även om det var otroligt obalanserat och bara hade 5 banor att spela på. Jag testade att spela online igen för bara några månader sen och jag minns precis varför jag hade så roligt med det. "Wow that spell is so broken." Yep. Sen är jag nöjd och belåten med mina 50 kills och 2 deaths efter att ha använt överstarka attacker. Hihi.


Nästa gång du hälsar på, testa att fråga om du får spela Dark Messiah, du kommer verkligen inte att ångra dig. Dark Messiah är årets PC spel medans Dark Souls är årets konsoll spel. Det blir inte riktigt bättre än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0