Dom skandinaviska drakarna

Ibland så känns det som sin familj är jävligt lyckad faktiskt. Pappa och Mamma förstår mig när jag skriker WoW ord så som "Tank" "Aggro" "Gear" "DoTs"(NÄSTAN) och "Pulla". Då måste man faktiskt känna sig lite nöjd. Eller när Mamma tog jag vet inte, typ 10/10 rätt eller nånting på Expressens webbtest om WoW utan att fråga mig.

Men sen kommer det stunder som

"Så hur var det idag då Kim?"
"Skit jobbigt, jag sprang ner hela jävla vägen för en grotta som är random varje gång man går ner, bara för att bli brutaliserad av en eld drake för att jag inte har eld resist gear. Så nu måste jag stå och crafta skit i ett år så jag kan få tag på nått jäkla eld halsband, sen springa tillbaka ner igen."
"Jobbet."
"Det var det jag gjorde på jobbet kära mamma."

Spel familj at its finest.


Förra veckan så var det ju 11-11-11, ni vanliga människor tror nog att det var bara ett lustigt datum men då släpptes...



Elders Scrolls V Skyrim är ett sånt där överdrivet stort spel för dig som är trött på verkligheten och behöver springa runt lite i Skandinaviska berg och spöa drakar medans du tjuter "FUS RO DAH!" vilket gör att saker flyger iväg. Du får göra din karaktär i början som vilket vanligt västern rollspel som helst och jag tog då det manligaste valet. En Orch krigare som springer runt med en två hands yxa! Jag har förstås skoj med spelet oavsätt att strids systemet är ett av det hemskaste jag varit med om, det är jävligt tråkigt och kräver inte direkt mycket finess jämfört med årets spel varje år, Dark Messiah of Might and Magic, också känd för att ha det bästa första person strids systemet i hela universium. Men iallafall. Jag sitter väldigt tröttsamt en vacker söndag kväll med Skyrim klockan 00:30 på natten, intensivt utforskar allt som går och mördar alla jävla björnar och sånt. Att döda saker ensam kan bli tråkigt så jag plockade på mig en medhjälpare, en annan orch likt mig själv som slår saker med en hammare och är helt enkelt ivägen för fienden. Perfekt. Senare när jag utforskat en ny stad klart så råkade jag prata med min manliga orch medhjälpare som pekar nu ut att jag har ett vackert halsband på mig (gör att helande magier kostar 10% mindre). Med ett litet fniss så tar jag "Intrested in me aren't you?".

Lite senare står vi två framför en präst och ska gifta oss.

Vad i helvete. Ni får skratta precis hur mycket ni vill, jag tyckte det var precis lika roligt själv.

Långsamt och väldigt trött dunkar jag huvudet några gånger i skrivbordet och suckar över att senaste sparningen var på några timmar sedan.

Senare så äger vi två ett hus tillsammans. Min nya orch man lagar mat åt mig och berättar sin kärlek för mig lite väl ofta, sen ger han mig "Lover's Comfort" boost som ger +15% mer exp. Bottom line: Spela inte när du är för trött, du kan vakna upp med en orch man i sängen nästa morgon.



LORD OF THE RINGS WAR IN THE NORTH TILL PS3 ÄR FÖRRESTEN ÅRETS SPEL INOM COOPERATION. HAR NI EN TUFF VÄN OCH ETT PS3 + 2 KONTROLLER KÖP OCH SPELA DET SOM FAN GENAST. AOTJQ#WÅ?OTJQA ÅH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0