Prepare to Die.

OBS! SE DENNA FILM FÖRST.

http://www.youtube.com/embed/JeFkO-Usd0A

Sätt den? Okej, då är du i rätt stämning. Det är dags för...





Bonus: För er som vill bli fulla, ta ett shot för varje gång jag dör.

Det har gått typ en vecka sen spelet blev släppt nu och det var egentligen tänkt att jag skulle blogga om det en eller två dagar efter. Men... Det var svårt att slita sig! Jag har dött, dödat väldigt lite, blivit skrattad åt, mobbad som fan och konstant trollad av spelet och alla för jävliga fällor. AND I WOULDN'T HAVE IT ANY OTHER WAY.




Jag kommer hem från jobbet skit trött som vanligt och så känns det som jag har en baksmälla. "Hejhejjaggårochläggermigstörmigintegonatt." Säger jag när jag tröttsamt kliver in. "Kolla bordet." säger Pappa som var hemma tidigare. Sen springer jag till bordet och upptäcker ett stort, fint paket som det står "Webhallen" på. Jag fick spelet en dag tidigare. Plötsligt försvann baksmällan och jag blev lika pigg som migsjälv när jag får ett nytt spel. "OMGDETKOMNUKÖRVISKITIATTSOVA" sen efter att ha blivit mobbad för det sliter jag upp paketet och trycker in spelet och sätter i gång.

Jag spelar som en Warrior eftersom Melee är alltid roligast. För att vem vill vara en tönt som står femtio mil ifrån allting och endå blir dödad för att nån hostade åt ditt håll? Nä, klasser spelar egentligen inte sån stor roll i Dark souls. Det enda som klasser gör är att man får börja med andra prylar och vissa saker. Som man sen hittar i spelet endå så eh ja. Men iallafall. Jag får börja i ett fint fängelse som alla kända japanska rollspels hjältar gör bara att allt jag har som vapen är uh... Ett skaft till ett svärd, awesome. En liten stund senare går jag runt bakom ett hörn och får slåss mot



Du ser hur riddaren har rustning och sköld och svärd? Jag hade lite läder som rustning, en arm som sköld och ett skaft som vapen. RUN AWAY! Senare hittar jag ett svärd och lite senare spöar jag upp bossen, haha känn på den tutorial! Sen blev jag kidnappad av en kråka. Jag är ganska stolt över att jag inte dog i tutorial området så jag stolt går iväg från det nya området "Firelink Shrine" för att utforska. Vad händer tror ni? Det första som händer när jag går ut ur första start området är att jag ser några monster som ska döden dö. Två stycken på en klippa framför mig och en som kastar eldbomber högre upp. "Strategi" säger jag till Pappa och rusar upp till eldkastaren, dödar han utan problem. Sen kommer det en bakifrån och slår mig så jag faller ner. "Oh shi-" sen landar jag precis på kanten en våning ner, framför ett monster. Som slår mig. You have died.

Då kom jag ihåg vilket spel jag spelar.

Tillbaka igen sen dödar vi dom och springer på in i en liten tunnel. Bara att jag gör det så ser jag nånting som ser ut som hund jävlarna från Demon's Souls som brutaliserade dig automatiskt om du inte hade ett spjut och sköld. "NOOOOOOOOOPE" säger jag och moonwalkar ut, men sen visade det sig att det var en råtta. En stor råtta. Som dog. Onwards! Sen hittar jag en hemlig gång jag känner mig väldigt stolt över att hitta, sen klättrade jag ner för en stege och blev omringad av 5 zombies som dödade mig automatiskt.

Kanske det är dags att berätta hur det är att dö i Dark Souls. Att dö är inte hela världen, bara ibland. Eller, hela tiden. Först och främst så åker du tillbaka till senaste lägerelden du satt ner vid och vilade. Andra är att du förlorar alla dina pengar. Meeeen, springer du tillbaka där du dog så kan du plocka upp alla pengarna du förlorade, så länge du inte dör på vägen. Det är allt egentligen.

Ah, första banan! Vilket är typ en by inom en borg man springer runt i. Pang pang, slash slash så har jag tagit mig till nästa Bonfire (Checkpoint!). Sen började helvetet så klart. Jag dog, dog, dog och dog hela tiden av precis allt. Fiender som slår 1/3 av mitt hp per slag, jävla eld bomber överallt och potions som tar slut. Potions! Du får x5 potions som du fyller på gratis vid varje Bonfire, tar dom slut är du rätt körd tills nästa bonfire. Vilar du vid en bonfire kommer alla monster tillbaka, enjoy. Några hundra försök senare så går jag ner för en trappa där det var väldigt lite monster för en gångs skull bara för att säga hej till den här




Nästa rad med text är skrivet typ efter det hände och jag orkade aldrig skriva om den. enjoy.

I samma bana lite senare så hittar jag en trappa ner som jag glatt utforskar. Men i gång framför mig så står det en gigantisk svart riddare som ser lagom ointreserad ut så jag utforskar lite, inget. "Hmm..." säger jag, sen skjuter jag en pil på honom. Det var en episk fight som fick svetten att rinna på mig och som formade en pöl av det på golvet. Ett slag tog all min Stamina (används för att blocka med skölden) och blockade jag inte så tog det tre fjärde delar av mitt liv, men tog jag det försiktigt så gick det. Tills han och jag hade kanske en centimeter liv kvar. Den som attackerade först skulle vinna fighten. Men jag sprang iväg, skrikandes som en liten tjej för att dricka en potion. *KLANG. KLANG. KLANG.* hör jag bakom mig. Paniken höjs. "DRICK DRICK FÖR FAN DRICK!!" *KLANG KLANG KLANG* Han springer. "DRIIIIIIICK!" sen fylldes mitt hp till fullt och jag var en halv milimeter från döden som jag rullade undan. Sen puttade jag omkull honom och tog mitt pris i form av en ring som ökar försvaret när jag är nästan död. Hurra. Sen dog jag på en jävla get demon boss. You have died.

Aaah Dark souls.



Han här blev jag brutaliserad av en hel del tills jag upptäckte ett fusk trick som inehåller klättra upp för stege, hoppa ner igen, springa, gör om. En vinnare är jag. Boss död, ingen Bonfire i sikte, vi fortsätter.

Glöm inte nu att för varje gång jag dog så skrattade pappa åt mig hela tiden och mamma gjorde sina dumma komentarer som: HURR DU HAR JU VÄNTAT SÅ LÄNGE PÅ DET HÄR DURR. Eller pappa med sina "Åh så visa" ord. "Han kom ju bakifrån." eller "Du dog." Mina mordiska blickar hjälpte inte.

Sen kom jag till en stor bro med några fiender på och aska på marken. "Vad tror du egentligen kommer hända här pappa, allvarligt, vad tror du kommer hända när jag tar ETT steg på bron?" "Vet inte." svarar han bara så där. "Kom igen, en RAK bro som ser HELT ofarlig ut?" *WOOOOOSSSSSH!* You have died. En lång tystnad uppstog efter jag suckade över att en stor drake kom bakifrån och sprutade eld över hela bron, dödade mig direkt. "Ja." sa jag. "Jahapp." svarade Pappa. "Det där." sa jag.



Lite senare slogs jag mot en ultra metal nöffe



Och en till riddare som hade ett två hands svärd i en hand och en sköld i den andra, one shottade mig direkt. Han hade nog karvat in ordet "MURDER" i tänderna.


Men ja, jag kan skriva om hela spelet egentligen. Det är fan skit kul och allting vill döda mig hela tiden. Just nu så har jag hittat ett elektriskt spjut och springer runt med en sköld så jag ser ut som en ring våldnad från Sagan om ringen som har varit SPARTA! på semester, det är awesome. Jag har varit på många roliga ställen som kloakerna som var inte allt för hemskt, jävlacpskitdamp Blighttown vilket är ett jävla träsk där man blir förgiftad 24/7 och faller ner om du andas åt höger. Hur som helst, det är jätte skoj, specielt när jag slogs mot små drakar som flög över mig och sprutade el bara för att landa på inget och föll ner så jag fick alla pengarna.

Så vad väntar ni på, kom hit och spela så får jag skratta lite när ni går in i samma elaka fällor som jag gjorde. Jag lovar, dying is fun. Som bonus får ni se en till boss som är cp



Jävla varg.



Nu för nånting som inte handlar om att dö. Jag fick spelet Heroes of Might and Magic VI typ nyss som jag knarkat som fan. Det är fantastiskt. Intro: http://www.youtube.com/watch?v=yzmhb4RqKF0

Sen funderar jag även på att starta upp en försäljning av biljetter där folk kan komma och se mamma och pappa när dom slåss om precis allting. Korsord, kaffe, städning eller vad som helst. Jag kommer bli rik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0