For great justice!





Idag är det Guild Wars 2 special eftersom betan gick precis upp! Idag har jag precis spelat igenom min 10 timmars spel sträcka och tog en paus eftersom servrarna blev kaputt precis när jag skulle spöa andra spelare.






Här är min karaktär som jag spelar med, en elak katt krigare som använder lite allt möjligt till vapen. Svärd, yxor, bössor, jag byter heeela tiden. Fast oftast är det manliga svärd som gäller. Fredagen då betan släpptes blev lite svår att spela eftersom jag fick bara spela i 2h 30min innan servern dog, jag satt till och med i nästan en timme med att spamma "Login" knappen. Så ja, nästa dag.





Nu är det ju så att det här är en beta så jag kunde inte ha max grafik inställningar utan att spelet segades ner så jag fick nöja mig med Medium, men det gick fint fint eftersom allt ser fint fint ut jämfört med andra online spel jag spelat! Eftersom att försöka beskriva hela spelet in och ut skulle ta år och jag tror servrarna kommer upp inom dess så blir det lite vykort istället för Ascalon.




Här är jag framför den stora Charr staden (Dom elaka katt krigarna alltså) och dear god är den stor. Det finns gångar överallt, NPCer att prata med och massa utforskande att göra, skoj skoj!




Här är kartan till hela staden, jävligt stor och man har inte direkt något sorts riddjur att rida på, men som tur är kan man hoppa runt till olika Waypoints så slipper man springa så mycket. I betan fanns det totallt fyra olika städer att utforska, en för människorna, charr och en viking stad. Sen fanns det en neutral hamn stad som jag inte tagit mig till än.





Efter gått vilse ett tag så sprang jag ut igen och skulle mörda saker. I Guild Wars 2 har man inga quester som WoW serru utan allting går ut på dessa Events som det heter. Till exempel gå och döda den här bossen med 25 andra personer som är i samma område. Men det roliga var ju att ju fler personer som är i samma område och försöker göra samma saker, ju svårare blir fienderna och mer. Det här är vad som hände när en boss kom, en liten fjollig attack som träffade flera och alla total dog. Efter ungefär 20min dog den!



En till bild från samma boss fast vi drog ut han ur grottan. Alla pilarna är förresten folk som vill bli återupplivade.





Fast att gå runt och döda monster är ju inte allting i Guild Wars 2 utan det finns även en personlig storyline man kan köra ifall man känner sig för det. Min handlar om att göra myteri mot en super kass ledare i mitt lilla krigsband och mörda honom för att han suger helt enkelt, vilket jag gjorde. Star Wars online hade ju liknande scener när man plockade på quester men dom sög ganska så rejält i allting medans Guild Wars 2 har lite mer minnesvärda karaktärer. Min är han till vänster förresten!







Senare passade jag på att lära mig tillverka nya rustningar och vapen och så fort jag lärde mig det så fick jag plötsligt en miljon saker att göra. WoW kommer inte ens i närheten här eftersom deras Crafting är rätt så kass tycker jaaaag.





Här är en lustig figur jag hittade i ett värdshus. Beta testning är beta testning.





En annan sak jag tyckte var kul var att man kunde plocka upp random föremål på marken och använda det som vapen. Här står jag med min köttkluba som jag antingen kan äta för att få HP eller slå i huvudet på nån.






Sen krashade servrarna som städerna var på och jag kunde inte logga in på typ 20min, tillräckligt med tid att göra en viking jägare, en sån snygging, eller hur?






Hittade förresten den där hamn staden senare, Lion's Arch som den heter. DEN ÄR FÖR STOR, HUR SKA JAG HINNA UTFORSKA ALLTING.





Suck, allting känns så fantastiskt bara, det är roligt, att utforska är roligt, att döda andra spelare är roligt, att inte behöva bråka om quest områden är roligt, du är rolig som läser, jag är rolig, alva är en gris.
Hela spelet kommer senare i år därimot och beta testning tar slut i morrn, bläh. JAG VILL HA HELA NU. Men som tur är kommer ju Diablo 3 snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0